Modell för en dag lockade

Ystad Artikeln publicerades
Ystadprofilen Pia Sixtenson som under drygt 20 år drev barnklädesbutiken Sixson var först ut i castingen och blev intervjuad av Amanda Schulman och Hannah Widell som gör en realityserie om sex avsnitt under kampanjen. – Jag älskar flärd och jag älskar Ystad, så det här ville jag inte missa, sa Pia som gillar att hoppa på liknande saker. För några år sedan deltog hon i
Ystadprofilen Pia Sixtenson som under drygt 20 år drev barnklädesbutiken Sixson var först ut i castingen och blev intervjuad av Amanda Schulman och Hannah Widell som gör en realityserie om sex avsnitt under kampanjen. – Jag älskar flärd och jag älskar Ystad, så det här ville jag inte missa, sa Pia som gillar att hoppa på liknande saker. För några år sedan deltog hon i "Halv åtta hos mig" och senast som statist i SVTs miniserie Systrar 1968.

Klädföretaget Cellbes är på Sverigeturné och letar modeller till sin höstkampanj. Förra måndagen ordnade företaget en casting på Continental du Sud i Ystad som lockade runt 100 förväntansfulla kvinnor.

Cellbes har redan besökt 11 städer runt om i landet och i Ystad ska nio modeller plockas ut till kampanjfotograferingen som äger rum på Scala biografteater den 21 maj. Cellbes söker kvinnor från 20 till 85 år och med storlek mellan 34 och 64.

– Urvalet ska spegla företagets målgrupp och vårt sortiment, säger VD Charlotte Nordén som tillsammans med marknadschefen Kristina Hermansson övervakade castingen.

I slutet av april tillkännages vilka nio som har gått vidare till modefotograferingen.

– Det ska bli så roligt att få komma ut i landet och träffa alla dessa underbara kvinnor för att berätta deras historia, säger Hannah Widell och Amanda Schulman.
– Det ska bli så roligt att få komma ut i landet och träffa alla dessa underbara kvinnor för att berätta deras historia, säger Hannah Widell och Amanda Schulman.
– Våra kläder är till för alla i storlek 34-64 och därför visar vi hur de ser ut på kvinnor i olika åldrar och storlekar, säger Cellbes VD Charlotte Nordén som tillsammans med marknadschefen Kristina Hermansson övervakade castingen.
– Våra kläder är till för alla i storlek 34-64 och därför visar vi hur de ser ut på kvinnor i olika åldrar och storlekar, säger Cellbes VD Charlotte Nordén som tillsammans med marknadschefen Kristina Hermansson övervakade castingen.
Clary Kaltenbach kom till castingen efter att ha sett en annons i tidningen. – Det känns som en kul grej. Spännande! – Men vi har inga förväntningar att komma med, tillägger väninnan Marie-Louise Petersson och skrattar.
Clary Kaltenbach kom till castingen efter att ha sett en annons i tidningen. – Det känns som en kul grej. Spännande! – Men vi har inga förväntningar att komma med, tillägger väninnan Marie-Louise Petersson och skrattar.
Sedan starten i maj 2017, har Cellbes besökt 11 städer, från Kiruna i norr till Hässleholm i söder och över 70 kvinnor har fått agera ”modell” för företaget. De som dök upp till castingen fick en goodiebag.
Sedan starten i maj 2017, har Cellbes besökt 11 städer, från Kiruna i norr till Hässleholm i söder och över 70 kvinnor har fått agera ”modell” för företaget. De som dök upp till castingen fick en goodiebag.
I Ystad är temat
I Ystad är temat "på bio" och kampanjbilderna ska tas på anrika Scala biografteater av modefotografen Andreas Kock. Här är en bild från plåtningen i Jönköping. Foto: Andreas Kock.